021-88534441

برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید.​

دستگاه ایکس ری

دستگاه ایکس ری یکی از دستگاه‌های مهم و کاربردی به شمار می‌رود که برای بازرسی و کنترل لوازم افراد کاربرد دارد. این دستگاه بدنه مقاوم و مستحکمی دارد که اشعه از آن عبور نمی‌کند، دستگاه به صفحه مانیتوری متصل است که در آن می‌توان تصاویر اجسام را به صورت دقیق مشاهده نمود و در صورت داشتن عیب آنها را اصلاح کرد. ناگفته نماند که این دستگاه برای تایید کیفیت یک محصول هم کارایی دارد.

دستگاه ایکس ری صنعتی

انواع دستگاه ایکس ری 

دستگاه ایکس ری همواره انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای مشخصات و کارایی هستند. از انواع این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. ایکس ری X Ray کیف دستی یا X Ray چمدان؛ این مدل دستگاه اشیای داخل کیف و چمدان مسافران را مورد بررسی قرار می‌دهند تا در صورت داشتن وسیله غیر مجاز چمدان‌ها و ساک‌ها را خالی نمایند. این دستگاه ایمنی و امنیت را بالا می‌برد به همین دلیل اهمیت زیادی دارد.
2. ایکس ری X Ray خودرو؛ این دستگاه برای شناسایی انواع سلاح، مواد مخدر، مواد منفجره و بسیاری موارد دیگر که اصولا در خودروها جاسازی می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه از ورود کالای غیر قانونی به کشور و خروج آن جلوگیری می‌نماید.
3. ایکس ری x ray برای ماشین‌ آلات سنگین یا X Ray کانتینر؛ این دستگاه برای خودروهای سنگین مانند تریلی‌ها و همچنین برای کانتینر‌ها کاربرد دارد تا لوازم غیرمجاز ورود و خارج نشود.

بیشتر بخوانید : گیت بازرسی  
4. ایکس ری x ray برای اسکن بدن انسان؛ این دستگاه برای بررسی بدن انسان مناسب است و اصولا برای کشف مواد مخدر، اشیای گرانبها و غیر مجاز کاربرد دارد. این دستگاه دقت بالایی دارد و هر نوع لوازمی را به خوبی شناسایی می‌کند.
دستگاه ایکس ری فلزیاب برای اسکن فلزات که در زیر خاک قرار دارند مناسب است. لازم است بدانید که این دستگاه دو نوع دارد که دستگاه فلزیاب دستی مصرف بالایی را از آن خود کرده است. تنوع در تولید این دستگاه‌ها به دلیل متفاوت بودن کارایی آنها و همچنین لوازم موجود است.

قطعات دستگاه ایکس ری 

دستگاه ایکس ری از قطعات ویژه‌ای برخوردار است که هر کدام وظیفه‌ای را به عهده دارند. از قطعات این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. تونل و نوار نقاله؛ این بخش اصلی دستگاه به شمار می‌رود که اجسام پس از ورود به آن در مقابل اشعه قرار می‌گیرند و در مسیر حرکت درون آنها مشخص می‌شود.
2. ژنراتور ایکس ری؛ ژنراتورهای این دستگاه اصولا اشعه ایکس را به سمت بالا و با زاویه عمود به اجسام می‌تابانند، این دستگاه به اپراتور هیچ گونه آسیبی وارد نخواهد کرد.
3. سنسورهای آشکارساز؛ این قطعه برای تخلیه انرژی عبوری از انسان مناسب است.
4. سنسورهای نوری؛ این سنسورها با تکنولوژی مادون قرمز کار می‌کنند و در ورودی و خروجی دستگاه نصب می‌شوند.
با کمک این قطعات می‌توان هر نوع جسم و وسیله‌ای را به راحتی مورد بررسی قرار داد.

انواع دستگاه ایکس ری صنعتی

نحوه فعالیت دستگاه ایکس ری 

نحوه فعالیت دستگاه ایکس ری صنعتی به گونه‌ای است که با قرار دادن اجسام مورد نظر داخل تونل دستگاه، اشعه ایکس از زوایای مختلف به آن‌ها تابانده شده و اسکن می‌شود. بعد از بررسی کامل، تصویری از محتویات داخل اشیای مورد نظر روی مانیتور با تفکیک جزئیات و به صورت رنگی نمایش داده خواهد شد. در انتها نیز اجسام با کمک نوار نقاله از دستگاه خارج می‌شوند. این دستگاه تمام اجسام و لوازم را به صورت جداگانه و از تمام نقاط مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتواند هم سلامت آنها را تایید نماید و هم نشان دهد که چه لوازمی در چمدان‌ها و ساک‌ها وجود دارد.

لیست قیمت دستگاه ایکس ری 

برای اطلاع دقیق از لیست قیمت دستگاه ایکس ری صنعتی همواره می‌توان به سایت مراجعه کرده و به قیمت‌های به‌روز دسترسی پیدا نمود. در کل باید بگوییم که قیمت این دستگاه براساس مدل و سایز و کاربردی که دارد محاسبه و مشخص می‌گردد. البته ناگفته نماند که تورم‌ها و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه هم بر روی قیمت نهایی این دستگاه تاثیر به سزایی می‌گذارد و باعث می‌شود تا روزانه قیمت این دستگاه تحت تاثیر قرار بگیرد و افزایش پیدا کند، با وجود این گونه شرایط شما باید هر زمان که قصد خرید دارید استعلام جدید دریافت کنید تا بتوانید متناسب با نیاز و بودجه خود دستگاه را انتخاب کرده و تهیه نمایید.
هر چه دستگاه سایز بزرگتر و به‌روزتری داشته باشد قیمت بالاتری هم خواهد داشت، باید بگوییم که پیمان کاران دستگاه‌های ایکس ری خود را با بالاترین کیفیت ممکن و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد تا بتواند رضایت و اعتماد آنان را به دست بیاورند.

مزایای دستگاه ایکس ری 

دستگاه ایکس ری صنعتی همواره مزایای زیادی دارد که از مهمترین مزایای این دستگاه‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:
1. این دستگاه‌ها امنیت محیط‌ها را بالا می‌برند.
2. سرعت عمل را افزایش می‌دهند.
3. دقت بالایی دارند.
4. اشعه مضری ندارد.
5. هر نوع موادی را شناسایی می‌کند.
6. نداشتن خطا
7. بازرسی همزمان لوازم و افراد.

یکی از معضلات تولید کنندگان ورود ذرات ناخالصی در بسته های تولیدی میباشد. این ذرات میتواند ذرات ناشی از ضایعات تولید و یا موارد دیگر باشد.

مثلاً برای یک تولید کننده مواد غذایی بسیار مهم است که بازمانده حشرات و موارد دیگر در بسته بندی خروجی آن پیدا نشود. در دنیای تکنولوژی امروز پیدا شدن یک حشره در یک بسته مواد غذائی و احیاناً پخش فیلم آن در فضای مجازی میتواند به حیثیت کارخانه و بالطبع تولید آن در جامعه خدشه وارد نماید.

از طرفی اعتماد خریدار یکی از موارد مهم برای تولید کنندگان میباشد. و لذا هر گونه ناخالصی در محصولات انتهایی خطوط تولید میتواند فاجعه ای برای تولید کننده به همراه داشته باشد.

دستگاههای تشخیص خودکار ناخالصی جهت خطوط تولید به دو بخش تقسیم میشود.

الف- ناخالصی های فلزی در این مورد دستگاههای فلزیاب صنعتی که در انتهای خط تولید برای تشخیص فلز میباشند مورد استفاده قرار میگیرد .

این دستگاهها بسته به سرعت خط تولید و همچنین دقت مورد نظر و تجهیزات کمکی در کلاس های مختلف سفارش داده میشوند.

همچنین در بسیاری از موارد بسته بندی مواد غذایی در فویل های آلومینیومی میباشد

– در این موارد دستگاههای فلزیاب میتوانند جهت تشخیص ناخالصی های فلزی آهنی در بسته مورد استفاده قرار گیرند.

ب- انواع ناخالصی

– دستگاههای ایکس ری جهت تشخیص انواع ناخالصی در بسته های تولیدی میتوانند مورد استفاده قرار گیرند این ناخالصی ها میتواند همه چیز را شامل شود از ذرات فلز – چوب – سنگ – پلاستیک و یا انواع حشرات .

امروزه دستگاههای ایکس ری در خطوط تولید کاراآیی بسیار بالایی دارند و امکان حذف کلیه بسته های مشکوک از خط تولید توسط آنها وجود دارد.

شرکت پیمان گزاران برای اولین نسبت به ارائه انواع تجهیزات شناسائی ذرات فلز ( فلزیاب های صنعتی ) و همچنین دستگاههای ایکس ری جهت تشخیص انواع ناخالصی های مختلف جهت خطوط تولید اقدام نموده و بسیار خوشنود

خواهیم بود تا در این راه قدمی جهت کمک به صنعتگران محترم برداریم.

خرید دستگاه ایکس ری 

اهمیت وجود دستگاه‌های ایکس ری برای محیط‌های اداری مانند گمرک‌ها و فرودگاه‌ها و همچنین برای کارخانه‌ها باعث شده تا خرید آنها با رشد چشمگیری مواجه شود. لازم به ذکر است که خرید این دستگاه را می‌توانید امروزه به صورت آنلاین هم انجام بدهید که مزایای فراوانی در آن نهفته است. با خرید آنلاین می‌توان از پرداخت هزینه‌های گزاف و از رفتن به فروشگاه جلوگیری کرد و خریدی هوشمندانه را تجربه نمود.
دستگاه‌های ایکس ری صنعتی پیمان گزاران از بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه ایکس ری به شمار می‌رود که با عملکرد عالی خود توانسته محبوبیت زیادی را به دست بیاورد و خرید بالایی را از آن خود کند. لازم به ذکر است این مجموعه دستگاه‌های خود را طبق استانداردهای جهانی تولید می‌نماید از این رو تمام مراکز مانند فرودگاه‌ها و کارخانه‌ها از این مرکز خرید ایکس ری را انجام می‌دهند. استقبال بی‌نظیر کارخانه‌ها از این دستگاه باعث شده تا تولیدات نمونه‌های مختلف آن روز به روز بیشتر از قبل گردد.

خرید دستگاه ایکس ری صنعتی

راهنمای انتخاب دستگاه ایکس ری 

در زمان انتخاب دستگاه ایکس ری همواره باید به نکات متعددی توجه نمایید تا بتوانید بهترین دستگاه را انتخاب کنید که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم متناسب با نیاز شما باشد. توجه کردن به قدرت پرتاب و پخش اشعه، وضوح تصویر، دقت، نحوه کار با دستگاه، توانایی و قابلیت دستگاه، امکانات و بسیاری موارد دیگر اهمیت دارد که با کمک آنها می‌توانید دستگاهی را انتخاب کنید که عملکرد عالی دارد و نیاز شما را به خوبی پوشش می‌دهد. به تمام قطعات و نوع فعالیت آن توجه نمایید تا بتوانید انتخابی هوشمندانه را تجربه کنید.

سخن پایانی
در اختیار داشتن یک دستگاه ایکس ری به کارخانه‌ها و مراکز مهم کمک می‌کند تا هم بهترین قطعات را وارد بازارها نمایند و هم امنیت بیشتری داشته باشند. مجموعه پیمان گزاران بهترین دستگاه ایکس ری را تولید می‌کند که اصولا برای محیط‌های مختلف کاربرد دارند. با انتخاب بهترین دستگاه‌های ایکس ری برای محیط خود می‌توان فعالیت محیط را تحت کنترل قرار داد تا لوازم و مواد غیر مجاز وارد و یا خارج نگردد.

error: Content is protected !!