021-88534441

برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید.​

دستگاه تشخیص مواد مخدر و مواد منفجره

یکی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز در فرودگاه ها – بنادر – ترمینال های مسافری و مکان های امنیتی بسیار بالا تجهیزات شناسائی مواد مخدر و مواد منفجره داخل کیف و چمدان میباشد.

تجهیزاتی که با دقت بسیار بالا بتواند کمترین مواد منفجره را شناسائی و ترکیبات آنرا مشخص نماید.

ورود مواد مخدر و بخصوص مواد منفجره همراه مسافر فجایع بسیار بزرگی می آفریند و این نوع تجهیزات همینک جزو نیازهای اولیه کاربران است.

باید مأموران این امکان را داشته باشند تا بدون اینکه کیف و چمدان را بازگشائی نمایند از اینکه داخل آن مواد منفجره و یا مواد مخدر وجود دارد آگاهی پیدا کنند.

در این راستا شرکت پیمان گزاران مدرن ترین تجهیزات شناسائی مواد مخدر و مواد منفجره را به کاربران ارائه مینماید.

بیشتر بخوانید : بازرسی ایکس ری پالت

دستگاه تشخیص مواد مخدر و مواد منفجره

تجهیزاتی با قابلیت ها و توانمندی های بسیار بالا جهت کلیه کاربری ها

همانطور که می‌دانید حمل و استفاده از مواد مخدر جرم است؛ بنابراین اگر افرادی قصد داشته باشند که مواد مخدر قاچاق کنند، قطعاً با وجود دستگاه تشخیص مواد مخدر گیر خواهند افتاد. امروز افراد تروریست بسیار زیاد شده است که قصد دارند با استفاده از مواد منفجره جان افراد دیگر را در محیط‌های عمومی و خصوصی به خطر بیندازند؛ شناسایی و بازرسی مواد منفجره با وجود دستگاه تشخیص مواد منفجره امکان‌پذیر است. دستگاهی که برای تشخیص مواد مخدر و منفجره مورد استفاده قرار می‌گیرد به نام دستگاه ایکس ری شناخته شده است. هرچند که ممکن است شما تاکنون این دستگاه را از نزدیک در محیط‌های عمومی مثل فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری و ورودی انواع هتل‌ها و غیره دیده باشید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به ادامه این مطلب توجه فرمایید. 

دستگاه تشخیص مواد مخدر

حتماً برای شما هم جالب است بدانید دستگاه تشخیص مواد مخدر قادر به تشخیص چه نوع موادی است و چگونه آنها را تشخیص می‌دهد. به طور کلی دستگاه‌های تشخیص مواد مخدر میدان‌های الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کنند که بازگشت این میدان‌ها به سمت آن نشان می‌دهد که مواد مخدری وجود دارد یا خیر. اگر میدان بازگشتی از سمت محل بازرسی شده به سمت دستگاه ایکس ری منظم باشد یعنی مواد مخدری وجود ندارد اما اگر این میدان بزرگتر یا کوچکتر و در اندازه و ابعاد مختلف ایجاد شود یعنی مواد مخدر وجود دارد. 

● دستگاه کشف شیشه

با وجود دستگاه تشخیص مواد مخدر به راحتی می‌توان به وجود مواد مخدری مثل شیشه پی برد. شیشه یکی از مواد مخدری است که می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد و اعتیاد ایجاد کند. به دلیل اینکه این نوع ماده مخدر توهم زا بوده و مصرف آن تبعات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت؛ بنابراین حمل آن ممنوع و جرم است که با استفاده از دستگاه ایکس ری می‌توان آن را تشخیص داد و از حمل آن جلوگیری به عمل آورد. 

دستگاه تشخیص مواد مخدر

● دستگاه کشف تریاک

در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید وجود تریاک در انواع چمدان و لوازم و وسایل یک مسافر را بررسی و تشخیص دهید. تریاک از جمله مواد مخدری است که حمل و استفاده از آن ممنوعیت دارد. بنابراین می‌توان به راحتی با وجود دستگاه کشف تریاک آن را تشخیص داد. 

دستگاه تشخیص مواد منفجره

حتماً می‌دانید که مواد منفجره انواع مختلفی دارند و وجود هر یک از آنها می‌تواند محیطی را منفجر کند و جان افراد بسیار زیادی را به خطر بیندازد. حمله‌های تروریستی با وجود کشورهای دشمن بسیار زیاد شده است و افراد زیادی قصد دارند جان و مال مردم کشورهای دیگر را به خطر بیندازند و اتفاقات جبران ناپذیری برای آنها رقم بزنند. تنها راه مقابله با چنین اتفاقاتی استفاده از دستگاه تشخیص مواد منفجره است. دستگاه کشف مواد منفجره می‌تواند از حمل و استفاده از آن در انواع محل‌های عمومی و خصوصی از جمله فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری و سازمان‌های اداری و خصوصی و مواردی از این قبیل جلوگیری به عمل آورد. 

نتیجه‌گیری

استفاده از دستگاه کشف انواع مواد مخدر و منفجره می‌تواند باعث جلوگیری از اتفاقات جبران ناپذیر بسیار زیادی شود. به همین خاطر وجود چنین دستگاهی برای انواع مکان‌ها لازم و ضروری است که می‌تواند با بازرسی افراد به تشخیص انواع مواد مخدر و منفجره پی ببرد. قدرت و کیفیت دستگاه تشخیص مواد مخدر پیمان گذاران به حدی بالا است که می‌تواند به راحتی مواد مخدر را تمیز و تشخیص دهد و نوع آن را مشخص کند. مواد منفجره را نیز به همین صورت تشخیص می‌دهد. هم اکنون می‌توانید به فروشگاه پیمان گذاران مراجعه نموده و از طریق مشاوران و پشتیبانان سایت اطلاعات بیشتری به دست آورید. 

 
error: Content is protected !!